petek, 12. maj 2017

Prosti čas


Tokrat objavljam na koncu tedna, saj je današnja tema, prosti čas, primerna za vikend. Pri delu z dijaki sem ugotovila, da veliko dijakov svojega prostega časa ne zna preživeti aktivno in smiselno. Kljub temu, da si tega želijo, jim velikokrat zmanjka idej, kaj bi pravzaprav lahko počeli v času, ko ne delajo za šolo in nimajo drugih obveznosti. Sama sem zagovornik konstruktivnega preživljanja prostega časa in hkrati tudi nestrukturiranega prostega časa, ki v veliki meri vpliva na ustvarjalnost pri ljudeh. Ne samo otroci in mladostniki, tudi odrasli potrebujemo čas zase, ki ni strukturiran.
Tokratna vaja se nanaša na konstruktivno, aktivno, strukturirano preživet prosti čas, primerna pa je predvsem za mladostnike, ki nimajo razvejane socialne mreže, so socialno nespretni, morda živijo v okolju, ki ne spodbuja k smiselni uporabi prostega časa in podobno. 

KAKO IZDELAM PRIPOMOČEK?

Potrebujem: 
 * predlogo »Kaj početi v prostem času«, ki je dostopna TUKAJ
* predlogo škatlice, ki je dostopna TUKAJ

(sneto iz: http://makebreaks.com/2016/11/25/cube-box/)
* predlogo »Prosti čas«, ki je dostopna TUKAJ
* škarje
* lepilni trak, lepilo
* »okraske« za škatlico (pisan papir, washi tape…)

Natisnem vse predloge. Škatlico lahko obrežem in pripravim tako, da jo dijak samo zalepi in okrasi, lahko tudi rezanje prepustim dijaku.

KAKO POTEKA VAJA?

Najprej dijaku predložimo delovni list »Prosti čas«, ga prosimo, da ga v miru izpolni, nato se z njim pogovorimo o njegovih odgovorih.
Nato dobi dijak delovni list »Kaj lahko počnem v prostem času«. Skupaj s psihologom pregleda predloge, se o njih pogovori in se odloči, kateri predlogi so taki, ki so mu blizu. Torej, katere od naštetih aktivnosti bi dejansko rad počel v prostem času oz. jih že počne. Na predlogi je nekaj praznih okvirjev, kamor dijak napiše svoje ideje o tem, kaj bi lahko počel v svojem prostem času. Dijak nato izreže tiste okvirčke z dejavnostmi, za katere se je odločil, da bi jih počel oz. jih že počne. Dijak okrasi škatlico in nato zloži predloge z dejavnostmi v škatlico. Psiholog mu poda navodilo, naj iz škatlice potegne listek, ko mu bo doma naslednjič dolgčas, saj bo s tem dobil idejo, kaj lahko počne.
Vajo lahko nadgradimo na način, da pogledamo, kaj se v kraju od koder je dijak, dogaja oz. da se o tem pogovorimo z dijakom. Lahko ugotovimo, da v njegovem kraju obstaja veliko društev, kamor bi se lahko priključil, da imajo organizirane različne počitniške dejavnosti, delavnice ipd.
Sama vajo izvajam pred poletnimi počitnicami in dijake seznanim z brezplačnimi dejavnostmi, ki se dogajajo v Mariboru in okolici.  

Ni komentarjev:

Objavite komentar