Pri delu z dijaki sem ugotovila, da jih ima veliko težave pri branju in predvsem razumevanju daljših, kompleksnejših navodil. Na spletu sem iskala ideje, kako dijakom na enostaven način predstaviti branje navodil. Naletela sem na tole povezavo, na kateri se nahaja veliko vaj za urjenje koncentracije, ki so načeloma namenjene mlajšim otrokom. Zaradi enostavnosti nalog pa so torej zadostile mojemu kriteriju po preprostem načinu za razlago navodil.
Uporabljam
vajo številka 25, avtorice Nine Hriberski.
Namen
vaje je naučiti dijaka razčlembe navodil na manjše, smiselne enote in ga uriti
v razumevanju prebranega.
KAKO
IZDELAM PRIPOMOČEK?
TUKAJ natisnem strani 13 in 14.
KAKO POTEKA VAJA?
Za lažje razumevanje bom ponazorila
s konkretnim primerom. Dijak dobi delovni list z navodili za risanje. Navodilo
prve vaje je:
V levem spodnjem kotu je rdeča pikapolonica s petimi
pikami
Dijaka prosim, da navodilo
najprej razčleni tako, da podčrta bistvene informacije. Dijak podčrta »levi
spodnji kot« in »rdeča pikapolonica s petimi pikami«. Nato mora navodilo
ponoviti s svojimi besedami, s čimer dobi navodilo podano še na avditivni
način. Prosim ga, da s številkami označi vrstni red reševanj naloge. Nad »levi
spodnji kot« tako napiše številko 1, nad »rdeča pikapolonica s petimi pikami«
pa številko 2. Če dijak želi, lahko navodilo razčleni še na manjše enote npr. »levi
kot«, »spodnji kot«, »rdeča pikapolonica« in »s petimi pikami«. Dijak nato
pikapolonico nariše, mi pa preverimo, če se ta nahaja v spodnjem levem kotu, je
rdeče barve in ima pet pik. Naloge se nato stopnjujejo po kompleksnosti in
čeprav se kateremu dijaku zdi vaja sprva preveč otročja, na koncu ugotovi, da
zahteva zbranost in natančnost.
Nadaljevanje vaje gre v
smeri razumevanja navodil v delovnih zvezkih dijakov. Dijak sam izbere
navodilo, ki ga želi razčleniti in razumeti. To vajo je smiselno večkrat
ponoviti v enaki ali podobni obliki.
Ni komentarjev:
Objavite komentar