torek, 7. marec 2017

Čustva v kozarcu


Pri delu z dijaki sem ugotovila, da so čustva tema, kateri je smiselno in potrebno nameniti veliko časa. Dijaki se v obdobju krize identitete veliko ukvarjajo s svojimi čustvi – s prepoznavanjem, obvladovanjem in izražanjem le-teh. Idejo za pripomoček, ki ga predstavljam danes sem dobila na spletu, ko sem iskala bolj zabaven način za obdelavo tem, povezanih s čustvi in občutki. Naletela sem na to tujo spletno stran, na kateri je polno dobrih idej, ki se jih da prilagoditi in predelati v slovenski jezik:

KAKO IZDELAM PRIPOMOČEK? 


Potrebujem:
* predlogo s čustvi, ki jo najdem TUKAJ 
* plastifikator in folije (po želji) 
* kozarec za vlaganje

Pripomoček izdelam tako, da natisnem predlogo, jo plastificiram in razrežem po črtah, da imam potem na vsakem listku eno čustvo. Listke shranim v kozarčku za vlaganje, ki mu na pokrov nalepim naslov »čustva v kozarcu«. Na predlogi je nekaj prostih mest, kjer lahko dodate še kakšno čustvo.

KAKO POTEKA VAJA? 

1. Prepoznavanje in opis čustev 
Dijak potegne listek, prebere čustvo, pove, kakšno čustvo je to (pozitivno/negativno, pomirjajoče/vzburjajoče,  močno/šibko), kdaj doživljamo to čustvo, kako ga čutimo (fiziološko), kako ga premagamo, zakaj imamo to čustvo (funkcija čustev npr. prilagoditvena), kako bi bilo, če tega čustva ne bi imeli.


2. Igranje čustev 
Dijak potegne listek s čustvom in čustvo na listku odigra (si izmisli situacijo, posnema kretnje, ki jih ljudje navadno uporabljamo, ko čutimo to čustvo, uporabi primerne besede, glasnost, ton,…).

- Ali bi lahko za enako situacijo izbrali drugo čustvo?
- Ali bi vsi enako zaigrali določeno čustvo?
- Kako bi lahko odreagirali drugače?

3. Izberi čustvo 
Dijak izmed nekaj ponujenih čustev izbere tisto, ki ga trenutno občuti. Obrazloži, zakaj se tako počuti, kaj se mu dogaja, ali je zadovoljen s čustvom, bi se želel drugače počutiti, kaj lahko naredi z negativnimi čustvi, kako lahko obdrži pozitivna čustva. 

Različice 

V kombinaciji s fotogovorico

Posamezne listke s čustvi povežemo s čustvenimi simboli oz. slikami. Ob njih se pogovarjamo, zakaj menimo, da določeno čustvo spada k določeni sliki. Ali bi vsi ljudje našli enake povezave? Ali lahko eno čustvo zajame vse, kar je na sliki?

Ni komentarjev:

Objavite komentar