četrtek, 2. marec 2017

Čustveni simboli, emotikoni, emojiji :), ;), :( ...


Tokrat predstavljam pripomoček, ki se ga, podobno kot fotogovorico, lahko uporabi na ogromno različnih načinov. Gre za čustvene simbole, emotikone, ki so postali popularni s sms sporočili, spletnimi klepetalnicami ipd. Sama sem se z njimi kot pripomočkom pri mladinskem delu spoznala med vodenjem mladinskih delavnic. Uporabljala sem jih navadno ob koncu srečanja kot metodo vrednotenja delavnice in počutja udeležencev. Izdelala sem jih tako, da sem iz kartona izrezala kvadratke približno 5x5 cm in na njih narisala različne čustvene simbole. Nato sem jih nadgradila na način, kot je opisan spodaj. Čeprav obstaja malo morje različnih emotikončkov, so meni všeč taki, kot jih predstavljam, saj se mi zdi v redu, da so čim bolj enostavni, saj se tako dijaki ne osredotočajo na sam videz emotikona, ampak na to, kakšno čustvo sporoča.

KAKO IZDELAM PRIPOMOČEK?

Potrebujem:

*        Emotikone 
*        Plastifikator in folije

Emotikone sem jaz skopirala iz knjige Dinamičnost (2006, Pačnik, M. in Zorec, F., ilustracije Pečar, F.), za katero sem med pisanjem te objave ugotovila, da je zelo težko dostopna :/. Se jo pa vseeno da dobiti v 10 knjižnicah po Sloveniji :). Nato sem posamezni čustveni simbol povečala, da je na kvadratku približno 7x7 cm. Menim, da je z minimalnimi risarskimi sposobnostmi mogoče narisati svoje emotikone, ideje pa seveda dobite na spletu ;) (npr. TUKAJ). Jaz sem svoje emotikone zaradi večje obstojnosti še plastificirala in za njih izdelala origami škatlico ;).

KAKO POTEKA VAJA?

Kot sem že omenila, so emotikoni vsestransko uporabni. Lahko jih uporabimo vedno, ko se pogovarjamo o čustvih. Na začetku in na koncu naše ure nam dijak s pomočjo emotikonov pove, kako se trenutno počuti. Lahko ga vprašamo, kako se je počutil med vikendom, med počitnicami, pred/po preizkusu znanja, ob srečanju s kako osebo, na specifičnem dogodku, pri pogovoru s starši … Ko preizkušamo kako tehniko sproščanja, lahko dijak pred in po izvedbi oceni, ali se je njegovo počutje kaj spremenilo. Pri dijakih, ki imajo težave s prepoznavanjem ali izražanjem čustev, lahko emotikone uporabimo za pogovor na to temo. V glavnem, meni se zdijo ti čustveni simboli super in nepogrešljivi v moji pisarni :). Navadno pred dijaka ne položim vseh simbolov naenkrat, ampak se omejim na približno 15 simbolov oz. število prilagodim zmožnostim dijaka.

Ni komentarjev:

Objavite komentar