S
fotogovorico sem se prvič srečala že kot dijakinja na Škofijski gimnaziji v
Mariboru. Spomnim se, da mi je bila ta metoda dela všeč že na prvi pogled, zdela
se mi je drugačna, zanimiva, ustvarjalna. Sedaj jo bolj ali manj uporabljam pri
delu s skupinami, sicer pa je uporabna tudi pri delu s posamezniki.
Sama
sem fotografije nabavila pri založbi Salve (http://www.salve.si) in jih dopolnila še z lastnimi
fotografijami ter nekaterimi, snetimi s spleta.
KAKO
IZDELAM PRIPOMOČEK?
Potrebujem:
*
različne
fotografije
Fotografije so lahko različnih
velikosti, naj bodo barvne in črno-bele. Pomembno je, da zajemajo čim več
različnih razpoloženj, da so na njih posamezniki in skupine, nekaj fotografij
naj zajema slabe trenutke, nekaj dobre, vmes naj bo nekaj fotografij narave in
urbanih naselij, v glavnem naj bodo čim bolj različne in kontrastne (npr. spokojnost/vojna).
Lahko se jih izreže iz različnih revij, časopisov, sname s spleta, najboljše pa
so tiste, ki jih fotografiramo sami ;).
KAKO POTEKA VAJA?
Fotogovorica
omogoča OGROMNO različnih možnosti uporabe.
Lahko
jo uporabimo kot uvod v določeno temo
na način, da fotografije razporedimo na mizo in prosimo dijaka, da poišče
fotografijo, ki po njegovem mnenju najbolj opiše njegov odnos do teme, o kateri
se nameravamo z njim pogovarjati. Nato ga vprašamo, zakaj je izbral prav tisto
fotografijo, ali bi lahko izbral katero drugo, kaj ga je na fotografiji
pritegnilo, ipd.
Kadar
se pogovarjamo o težkih temah, lahko
preko fotogovorice lažje najdemo pot do dijaka - morda nam bo preko medija
(fotografije) prej lahko kaj zaupal. Tako fotografije na začetku ure samo
razporedimo po mizi in ga vprašamo, katera fotografija se najbolj sklada z
njegovim trenutnim razpoloženjem, mišljenjem, temo, s katero se trenutno
miselno ukvarja ipd.
V
okviru čuječnosti uporabimo
fotografije narave in fotografije s pomirjajočimi motivi. Dijaka prosimo, da
nekaj trenutkov gleda fotografijo, se vživi v sceno na fotografiji. Prosimo ga,
da se osredotoči na svoje dihanje in ga preko vodene fantazije popeljemo v
sceno na fotografiji, tako da ga sprašujemo ali lahko čuti veter, vonja
cvetlice, morski zrak, čuti dež na koži, … (vse v povezavi z motivom, ki je na
sliki). Vaja je dobra tudi za urjenje koncentracije in za sproščanje pred
učenjem, ocenjevanjem znanja ipd.
Fotogovorico
lahko uporabimo tudi na koncu ure,
da preverimo kako se dijak počuti. Fotografije razporedimo po mizi in dijaka
pozovemo, da poišče fotografijo, ki najbolj opisuje njegovo počutje po srečanju
pri psihologu. Ponovno se pogovarjamo o tem, zakaj je izbral to fotografijo,
kaj ga je pritegnilo, ali bi želel še kaj povedati,...
Ni komentarjev:
Objavite komentar