torek, 7. februar 2017

Kaj bi bil, če bi bil..



Ideja za kartice »Kaj bi bil, če bi bil…« izvira iz istoimenske socialne igre, ki sem jo izvajala kot inštruktorica mladinskih delavnic preko Društva za preventivno delo v Ljubljani. Pripomoček sem želela prilagoditi tako, da bi bil uporaben tako za skupine, kot tudi za delo s posameznikom. Pri zbiranju različic sta mi pomagali Nina K. in Tjaša B., ko smo skupaj pripravljale spoznavni večer pevskega zbora Primus :).


Sama kartice uporabljam večkrat, na več srečanjih, saj so bile doslej všeč še vsakemu dijaku, s katerim sem delala. Dijaku nikoli ne ponudim vseh kartic naenkrat, ampak izberem manjši kupček in potem dijak sam določi, na koliko kartic bo odgovoril. Vaja je primerna za prebijanje ledu, spoznavanje z dijakom, za sprostitev, preverjanje abstraktnega mišljenja, zdi se mi ustvarjalna in zabavna. Moram priznati, da se pri tej vaji vedno zabavam tudi sama tako pri poslušanju odgovorov dijakov kot tudi pri kreiranju svojih odgovorov (dijaki namreč navadno želijo, da na kartice odgovarjam tudi jaz).

KAKO IZDELAM PRIPOMOČEK?

Potrebujem:
*        predlogo, ki je dostopna TUKAJ
*        tiskalnik
*        barvne kartone
*        lepilo
*        škarje
*        po želji napravo za plastificiranje

Predloga se natisne, prilepi na barvne kartone, nato se kartice po črtah razrežejo (izi-bizi ;)). Za daljšo obstojnost priporočam uporabo plastifikatorja (sama ga še nisem imela, ko sem ustvarjala kartice na sliki, potem sem ga kupila v Lidlu, nekje dve leti nazaj in sedaj veselo plastificiram praktično vse, kar je namenjeno intenzivni uporabi).

KAKO POTEKA VAJA?

Psiholog po mizi razporedi kartice, jih ponudi v škatlici ali kako drugače preda dijaku. Dijak obrača kartice in dopolni stavke »Kaj bi bil, če bi bil…« ter odgovori tudi na podvprašanje »Zakaj?«. Torej, če nam dijak na vprašanje »Kaj bi bil, če bi bil knjiga?« odgovori »Harry Potter«, ga vprašamo »Zakaj pa ravno Harry Potter?«. Po tem podvprašanju ugotovimo, ali je dijak sploh razumel bistvo vaje, kakšno je njegovo abstraktno mišljenje in domišljija ter ustvarjalnost.




Ni komentarjev:

Objavite komentar